Reisverslag dinsdag 16 mei 2017 - Reisverslag uit Valea lui Mihai, Roemenië van Grietje Mooiweer - WaarBenJij.nu Reisverslag dinsdag 16 mei 2017 - Reisverslag uit Valea lui Mihai, Roemenië van Grietje Mooiweer - WaarBenJij.nu

Reisverslag dinsdag 16 mei 2017

Door: Grietje Mooiweer

Blijf op de hoogte en volg Grietje

20 Mei 2017 | Roemenië, Valea lui Mihai

Hallo allemaal,
Dinsdag 16 mei 2017
Het is hoog tijd dat ik mijn blog ga schrijven, want ik ben al een halve week in Roemenië in de voor mij bekende plaats Valea Lui Mihai ongeveer 10 km over de grens van Hongarije en Roemenië.
Dinsdagmiddag ben ik samen met Martin en Shanti een echtpaar uit Elburg naar Eindhoven gereisd waar we om 15.50 uur met het vliegtuig aankwamen in Debrecen. We werden opgehaald door Pistii en Istvan(ka). Het was een leuk weerzien. Martin en Shanti zijn goede vrienden en afgelopen zomer zijn Pisti en zijn vrouw en kinderen ruim 2 weken in Nederland geweest voor vakantie.
Rond 20,00 uur was ik bij Marika en Sandor. Marika is de huisarts in Valea Lui Mihai. Zij heeft in het verleden het diaconale project van de Hongaars Gereformeerde kerk begeleid.
Helaas heeft het gebouw nooit goed zijn functie gekregen doordat tussentijds het predikantsechtpaar dat de bouw begeleidde door de synode gedwongen is overgeplaatst naar een gemeente in de Karpaten 400 km van Valea verwijderd.
Rond 21.30 uur ( Roemeense tijd – 1uur in Holland) kwam ik bij mijn tijdelijke woning aan tegenover de Ara schoenfabriek. Alles was nog net zo basic als 4 jaar geleden maar het is prima en heerlijk dat ik ruimte voor mijzelf heb en lekker in de tuin kan zitten. Het weer is prachtig ruim 25 graden en niet zo benauwd als in Nederland toen we vertrokken.