Einde van de reisweer veillig thuis - Reisverslag uit Valea lui Mihai, Roemenië van Grietje Mooiweer - WaarBenJij.nu Einde van de reisweer veillig thuis - Reisverslag uit Valea lui Mihai, Roemenië van Grietje Mooiweer - WaarBenJij.nu

Einde van de reisweer veillig thuis

Door: Grietje Mooiweer

Blijf op de hoogte en volg Grietje

11 Juni 2013 | Roemenië, Valea lui Mihai

Weer thuis
Mijn laatste bericht over de reis naar Roemenie.

Vanmorgen werd ik vroeg wakker door een vervelende mug die rond mijn hoofd zoemde. Ze steken ook, heb al weer rode irritatieplekken op mijn benen. Maar ja dat hoort erbij vooral als het warm is en veel regent.

Daarom vanmorgen maar op tijd opgestaan, een douche genomen en geprobeerd alles in de koffer te krijgen dat was niet zo simpel omdat ik mijn laptop niet als handbagage wilde meevervoeren, nam dat wat ruimte in de koffer in. Daarom wat kleding achtergelaten. En ook het Fleecevest dat Jennever had meegenomen omdat het eerst zo koud was. Buurvrouw en oma kan het vast wel gebruiken. De laatste spullen uit de koelkast naar de buren gebracht en de fiets weer teruggebracht.

Het aanrecht netjes schoon achtergelaten en rond 9.10 uur kwam Pisti me ophalen. Ruim kwart over 9 Hongaarse tijd kwam ik aan bij her vliegveld van Debrecen, daar kon ik al snel incheken de koffer was wel wat zwaar maar hoefde er niet extra voor te betalen.

Bij de controle moest mijn hele tas leeg en het potje jam van Katy heeft de douane niet overleeft was misschien 300 gram maar moest weg jammer maar helaas, ik hoop dat de douaniers ervan genieten.

Toen het vliegtuig vanuit Eindhoven arriveerde was er ook een bruidspaar dat foto’s maakte bij het vliegtuig een stewardess misschien of mensen die elkaar op die manier hebben leren kennen op het vliegveld dat leverde nog 5 minuten vertraging op. Maar om bijna 11.50 uur vertrokken we dan eindelijk. Een goede vlucht gehad wel een beetje turbulentie maar dat viel wel mee.

Ik had zaterdag op de Roemeense tv gezien dat een Wizzair toestel van Boekarest naar Napels of Rome problemen met het landingsgestel had gehad en op de buik was geland 2 gewonden. Dat vond ik niet echt leuk om te zien maar ik was wel heel blij dat we veilig in Eindhoven aankwamen om 13.45 uur.

Na het wachten op de koffer stonden Jennever en vriendin Lindsey me op te wachten en om 15.45 uur was ik weer in Doornspijk. Einde van 3 enerverende weken waarin ik veel van het land heb gezien.

Mijn moeder de foto’s laten zien op de laptop. Die nu wel goed werkt en niet na 30 minuten uitvalt. Zal toch wel met de stroomvoltage te maken hebben.

Gezellig bij pa en ma gegeten en rond 18.00 uur was ik weer thuis. Het behang zit er mooi aan de muur en mijn broer heeft de kasten weer op de plek gezet. Kan ik morgen aan de gang om de slaapkamer weer in te richten.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties en het meeleven,Ik vond het fijn om van jullie te merken dat jullie zo spontaan in Aktie kwamen voor 290 washandjes en de handdoeken werden gisteren ook met blijdschap ontvangen,
men was verbaasd dat clienten van de Dagzorg geld inzamelden voor anderen. Vrijwilligers werk en geven om en voor anderen kent maar daar nog niet.
Elke dag is men nog bezig met overleven en dan schiet de zorg voor de ander er een beetje bij in.

Hartelijke groeten en tot ziens of tot binnenkort. Maandag 24 juni hoop ik weer aan het werk te gaan.

Groet Grietje Mooiweer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Grietje

Doordat ik een aantal jaren( van 1999 tot 2008) bestuurslid ben geweest van Elburg bouwt Grenzeloos, ga ik nu voor de 10e keer op reis naar Roemenië, nu om daar eens wat langer achter elkaar te zijn en de gezondheidszorg in het land te leren kennen.

Actief sinds 14 Mei 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 28062

Voorgaande reizen:

16 Mei 2017 - 23 Mei 2017

Mei 2017 een Week Roemenië

05 Mei 2016 - 10 Mei 2016

Korte reis naar Vale Lui Mihai.

16 November 2013 - 23 November 2013

Werkbezoek Roemenen aan Nederland

21 Mei 2013 - 11 Juni 2013

Mijn 10e reis

Landen bezocht: